MENÜ

Minden ami Slipknot!
"If you are 555 Then I´m 666!"

Slipknot

A banda híres/hírhedt debütálóalbuma, olyan mára klasszikussá vált számokat tartalmaz mint a Wait And Bleed, a Surfacing, a Spit It Out vagy az Eyeless. Ezzel az albummal a Slipknot a szó szoros értelmében felforgatta a világot és a zeneipart. Eredetileg tartalmazta a Purity és a Frail Limb Nursery nevet viselő számokat, de a lemezt később a csapat kénytelen volt kiadni ezen dalok nélkül, jogvédelmi okok miatt. Az ok: Corey olvasott egy történet az crimescenes.com-on, majd írt róla egy dalt, amit két részre bontottak, a Purtiy-ra és a Frail Limb Nursery-re. Sajna a sztori kitalált volt, és hogy ne kelljen jogdíjat fizetni érte, az újrakiadott Slipknoton a Me Inside-ra cserélték le a problémás dalokat. Létezik egy digi-packos változat is, ami demo számokat is tartalmaz. A felvétel alatt tagcsere is történt, Josh elhagyta a Slipknotot és James jött helyette, ez a magyarázata annak hogy a borítón Josh látható fekete hóhérmaszkban, míg a booklet képein James.

 

(SIC):

A dal címe az angol nyelvben egy állandósult rövidítés, SIC= Said In Context, akkor használják ha valamit nem tudnak szó szerint idézni, de mégis el akarják mondani. Ez egy meglehetősen agresszív dal, Corey az ellenségeinek címezte, akik kritizálják és akadályozzák céljai elérésében, akár azért mert féltékenyek rá, akár azért mert utálják őt, vagy esetleg csak azért mert nem értik meg (Feels like a burn, which you never learn, cause and effect, you jelous ass). A Walls! Let me fall! Fuck you all! sort valószínűleg arra érti hogyha akadályba is ütközik, akkor is hagyják békén hogy a saját kárán tudjon tanulni a történtekből. Az utolsó sor, a You cant kill me, cause Im already inside you! azt jelöli hogy már ismeri az ellenfelét, és így az már nem tud neki ártani.


Eyeless:

A dal refrénje, a You cant see California without Marlon Brandos eyes egy skizofrén embertől származik, akivel akkor találkoztak amikor a Roadrunner Records-hoz mentek aláírni a szerződésüket. A szöveg Corey apjáról szól (I am my fathers son, hes a phantom, a mistery and that leaves me nothing!), a refrénben pedig azért van szó Marlon Brandoról és Kaliforniáról mert azok szimbólikus jelentőséggel bírnak. Marlon Brando egy nagy, mindenki által ismert ember, Kalifornia pedig egy hatalmas terület, a kettő nagysága együtt pedig egyfajta illusztráció arra hogy mekkora fájdalom az Corey-nak hogy nem ismerhette az apját.


Wait And Bleed:

Ez a dal egy férfiról szól akinek visszatérő álmai vannak arról hogy egy vérrel teli kádban ül felvágott erekkel. Egyik nap azonban felébred és rájön hogy az álom valóság, de ezt nem akarja elhinni és újra álomba akar merülni hogy normálisan ébredjen fel (Get out my head, cause I dont need this), tehát vár és vérzik (Inside my shell, I wait and bleed).


Surfacing:

The new national FUCKING anthem, Corey-ék így hívják ezt a dalt. Teljes mértékben magárét beszél, arról szól hogy ne érdekeljen ha elitélnek minket, sosem kell törődni a nekünk nem tetsző emberekkel és sose adjuk fel mások miatt azt amiben hiszünk. Nem kell válaszolnod semmire és senkinek. Az egész SlipKnoT tulajdonképpen erre épül, ha valaki megérti ezt a dalt akkor meg fogja érteni azt is hogy az együttes miről szól.

Spit It Out:

Ez egy üzenet az iowai rádiónak, akik teljes erejükkel azon dolgoztak hogy a fiúk ne tudják az éterben is közvezíteni dalaikat. Válaszként a banda megírta ezt a daltm, a szomszédos rádióban hajlandóak voltak leadni. Ennek hatására a közönség már követelni kezdte az Iowa Radiotól is hogy kezdje el játszani. A szöveg jórészt magáért beszél, nagyon durva és szidalmazó, különösebben magyarázatra nem is szorul.

Tattered And Torn:

A Mate.Feed.Kill.Repeat. albumról egy az egyben átt lett hozva a SlipKnoTra, a dalszöveget még Anders írta. Az öngyilkosságba való menekülésről szól, arról hogy valaki felvágja az ereit és halálra vérzik, így talál menedéket azon dolgok elől amik rosszul esnek neki (Open my wrists, give me my lessons, tearing myself apart from the things that make me hurt). Shawn állítása szerint nem érdekli ha nem szereted ezt a dalt, amikor élőben játszották a közönség általában elkezdte dobálni őket.

Me Inside:

Ez egy elég régen készült SlipKnoT dal, még 1997-ben írták, akkor még Corey és Anders is énekelt benne. A dühről, az agresszióról szól, arról hogy Corey mennyire gyűlöli ha rossz dolgok történnek vele és hogy az élet milyen nehéz tud lenni időnként. Azt is elmondja hogyha ilyenkor piszkálod akkor nem fogod többet, mert kinyír (You keep mocking me, but you will never again).

Liberate:

Arról szól hogy egy ember mit érez amikor csak magára számíthat egy súlyos probléma esetén. Ezt a dolgot önhibájából nem mondhatja el másnak (Put a wall up, what the hell have I done?), a gondjait nem tudja megoldani, így őrjöng (Liberate my madness!), ennek pedig valamelyik ismerőse látja a kárát, akin a mérgét kitölti.

Prosthetics:

A dal egy 1960-ban készült film, a The Collector alapján íródott. Egy férfiról szól aki beleszeret egy nőbe, majd elrabolja hogy a gyűjteményében tarthassa. Tudja hogy ez nem helyes, de elméje elborult és a nő kihozza belőle a legrosszabbat (Damn it man, I know it was a mistake, [You brought it outta me] mistake). Bezárva tartja (All the doors closed, all the windows shut), nem hagyja elmenekülni, még akkor sem ha elfut előle (Never leave me fucker, even if you run). Eközben tudja hogy rosszat cselekszik, önmagával is kűzd, de az agya túl elborult ahhoz hogy rendbehozza a dolgokat (What the fuck is different, I cant belive Im doing this).

No Life:

A dal arról szól hogy elsősorban csak magadra számíthatsz és nem szabad másokra hagyatkoznod folyton és a szabadságod, a függetlenséged a legdrágább kincsed (My freedom is best). Mindenki meg fog szivatni ha teheti, nem bízhatsz meg senkiben, csak önmagadban. Egy szerves maszkot kell felöltened ha nem akarsz folyamatosan félni az ilyen emberektől, ami mindig csak annyit mutat belőled amennyit te akarsz, így kevésbé vagy sebezhető (Cant be real no more, your mask is skin and bone). Ha ennek ellenére padlóra kerülnél, akkor is fel kell kelned és tovább menni mert senkit nem érdekel (None of us wonder what weather youre under).

Diluted:

Egy férfiról szól, aki minden reményét elvesztette önmagában és a külvilágban, a körülmények áldozata lett, mások folyton bántják, ő pedig nem érti hogy mivel szolgált erre rá (What the hell did I do to deserve all of this?). Súlyosan depressziós, lelki betegségekben kűzd, kissebségi érzésekkel, skizofréniával (Why am I so fascinated by bigger pictures, better things?). Úgy érzi nem értik meg, nem törődnek vele, magányában azonban csak önmagát marcangolja, sebeit mások elől próbálja elrejteni (I keep my scars from praying eyes)

Only One:

Meglehetősen kevés magyarázatra szorul, arról szól hogy Corey-nak baja van valakivel, aki szemétkedik vele, így felkeresi őt és szétrúgja a seggét, majd végül csak egyikük távozik élve (Only one of us walks away). Bármelyikük is lesz az, Corey már annyira gyűlöli őt hogy ha veszít akkor is jól jár mert nem kell tovább elviselnie ezt a fazont. (Every reason is a right to hate, Painful clutch, death is fine, gimme mine!).

Scissors:

Talán a legérzelemdúsabb dal amit valaha felvettek, Corey teljesen kikel magából a végére, a dalszöveg ekkor már teljesen improvizált, még maga sem tudja elmondani mit énekelt fel a felvételkor. A dal Joey agyszüleménye, egy férfiról szól aki kettévágja a testét és lefejti a bőrét. Meglehetősen kaotikus, de nagyon súlyos dal, simán ráillene a 18-as karika.

Eeyore:

Corey állítása szerint ez a dal egy szőke hajú pasinak szól aki imádta a SlipKnoT-ot de a korai koncerteken pogózás közben folyton összeverte a többieket, főleg csajokat. Ez pedig rendkívül unszimpatikus számukra és Corey a legszivesebben szétverné a fejét érte, a dalszövegben is ezt írja le.

 

Iowa

A Slipknot diszkográfia legkeményebb, legsúlyosabb, legelborultabb része, sokak kedvence. A világkörüli turné után villámgyorsan belekezdett a csapat a felvételébe, mindössze fél év alatt összedobták és minden keménysége ellenére nagy sikere volt, Angliában rögtön a lista élére ugrott. A keverést a legendás Andy Wallace végezte, aki olyan nagy műveken is dolgozott mint a Nevermind (Nirvana). Ezen az albumon találhatjuk a legzúzósabb Slipknot dalokat, a döngölős People=Shit, a kíméletlenül gyors Heretic Anthem, a pogókedvenc ritmusokkal dobálózó Disasterpiece mai napig a koncertkedvencek közé tartoznak. Itt jelent meg elsőnek a csapat sátánista oldala is, amit a tájékozatlan zenekritkusok vádaskodása és szúrkálódása hozott ki belőlük. Tulajdonképpen arról van szó hogy a csapatot rengeteg támadás érte hozzá nem értő személyek részéről a Slipknot album kiadása után hogy sátánisták, istentagadók, stb. Corey-ék erre kitalálták hogyha ezek az emberek képviselik a valódi értéket a világban akkor a Slipknot és a rajongók tényleg inkább a sátán oldalán fognak állni minthogy feladják személyiségüket és ok nélkül szidalmazzák egymást (erre a hozzáállásra rengeteg példát lehet találni az Iowa dalszövegeiben, lásd Dalok értelmezése menüpont). Ezt a provokálást szimbolizálja a kecske is a borítón.

 

Ez egy meglehetősen hangos, ijesztő intro, amiben végig a death szó ismétlődik. Corey szerint ez az emberi belsőről, a bennük lakozó dühről és őrületről szól, amit mindannyian elnyomunk, majd amikor elér egy szintet kitör belőlünk. Az 515 Amerika katonai térképén Iowa belvárosának koordinátája.


People=Shit:

Meglehetősen haragos és gyűlölködő dal, arról szól hogy az emberi faj tönkreteszi a földet, azok pedig akik meg akarják menteni nincsenek elegen és kénytelenek elviselni a következményeket. A többség nem foglalkozik másokkal, csak saját magával, az egész életük a pusztításból áll és nem fogják fel hogy ezzel mindenkit tönkre tesznek. Az emberekenek erre rá kellene jönniük, de ezt nem tudják megérteni, így a pusztítást sem tudjuk megállítani, ebből kifolyólag: People=Shit. A You cant be everything to everyone, contagion - Im sitting on the side of Satan azt jelenti, hogy aki megpróbál nekik ellenállni azt rögtön gonosznak, sátánistának, lázadónak tekintik.


Disasterpiece:

Alapjában véve ez a dal azokról az emberekről szól akik másokat megitélnek azért mert nem értik meg őket. Ezáltal sok mindenkinek megkeserítik az életét, anélkül hogy feltűnne nekik, ezt pedig nagyon nehezen lehet elviselni, az Im not supposed to be here, Im not supposed to be, és az Is there another way to live? Cause Its the only way to die! sorok is erre utalnak.


My Plague:

A magamutogató, hamis embereknek lett címezve ez a dal, a Kill you, fuck you, I will never be you nekik szól. Azoknak akik másnak akarnak látszani mint amik valójában, hazudnak és nem rendelkeznek saját egyéniséggel. Az I know why you plague me is azt jelenti hogy Corey tudja hogy ezek az emberek miért szemétkednek vele, és nem bírja őket elviselni, nem akarja hogy megfertőzzék.


Everything Ends:

Szerelmi történet SlipKnoT módra, az agresszívebb fajtából. Egy nőről szól aki nem szereti Corey-t, és ebbe ő beleőrül, mert halálosan szerelmes belé és nem tud tőle elvonatkoztatni, így öngyilkosságot kisérel meg (Fix my problems with the blade), Nem látja a kiutat, próbál elvonatkoztatni, végig gondolni hogy mit is tesz (What the hell am I doing? Is there anything left in my life?), de az érzés felőrli, minden gondolata a csajjal végződik, mivel ő a kezdet és a vég (You are the end of everything).


Heretic Anthem:

Ez a valaha írt legprovokatívabb SlipKnoT dal, egy hatalmas Fuck Off! az egész zeneiparnak. Az MTV-től állítólag felkeresték őket hogy írjanak egy rádióbarátabb dalt amit főműsoridőben is le lehet adni, valamint nagyon sokan az első lemez után megvádolták a csapatot hogy sátánisták. Rájuk kentek egy csomó dolgot amit nem is követtek el, rajtuk csattant ha egy hülye kisgyerek őket hallgatta és öngyilkos lett/megölt valakit. Ezek eredménye a Heretic Anthem, amiben az összes nekik szóló vádakra reagálnak és keményen kiosztják azokat akik gyűlölik őket anélkül hogy tudnák mit is akarnak. A Nobody wants anything Ive got, which is fine cause they are made of everything Im not az MTV-nek szól, akik szerint túlságosan durva a csapat és így nem lehet őket műsorra tűzni. Everybody definiates from miles away, but face to face they havent got anything to say ez azoknak szól akik a hátuk mögött megitélik őket, de szemtől szembe már félnek elmondani azt amit gondolnak. A refrén, az If youre 555 Im 666 értelmezéséhez tudni kell hogy az 555 az ember, a 666 az ördög száma. Tehát ha a valódi emberek azok akik megitélik a csapatot akkor a SlipKnoT tényleg inkább lesz sátánista mint hogy egy kategóriába lehessen sorolni velük.


Gently:

Anders enyhén drogos érzületű szerzeménye, az Umbráról, a szellemvilágról szól, arról hogy az ember magába fordulva, az eszét kikapcsolva hogyan menekülhet el a világ dolgai elől. Eredetileg a MFKR-en volt rajta, de végül erre az albumra is felkerült.


Left Behind:

A második kislemez az albumról, arról szól hogy miként korcsosulhatnak el a barátságok, az emberi kapcsolatok ha nem figyelünk a másikra és nem figyelmeztetjük hogy rossz irányba halad. Ez a dal nagyon személyes jellegű, valami közeli ismerős elvesztéséről szól, amit nehezen lehet kiheverni, de ez a személy már annyira megváltozott hogy a barátság semmiképpen sem jöhet rendbe (I cant stand to see your thalidomide robot face).


The Shape:

Ebben a számban egy súlyos problémáról van szó, amit nagy nehézségek árán lehet csak megoldani. Corey próbálkozik elmondani, megmagyarázni, de inkább csak körülírja, mellébeszél mert nem tudja hogyan kűzdjön meg vele


I Am Hated:

Corey ebben a dalban a bandáról bandára ugráló, csak a hírnevet kereső zenészeket szídja, ők pedig ezért utálják őt. Azt állítja hogy ő és a csapat többi tagja sosem lesz hasonlóan mű, mesterkélt, még ha ez magával vonzza azt is hogy kövérré, rondává fognak válni és senki nem lesz rájuk kíváncsi. Ők mindig önmagukat fogják adni, senkire sem hallgatnak majd, akkor sem az egész világ ellenük fordul és mindenki utálni fogja őket. Aki ezt megérti és elfogadja az láthatja hogy ők nemhogy pusztítanák az emberek agyát, épp ellenkezőleg, arra nevelik a rajongóikat hogy álljanak ki magukért és mindig kövessék azokat az elveket amik nekik tetszenek.


Skin Ticket:

Zero and zero is nothing but zero = Iowa, a semmi közepe. Nem lehet belőle kiszabadulni, be vagy zárva, hiába futsz és próbálsz ellenállni (Running and running, going forever), ráadásul ha oda is tartozol akkor végképp nincs menekvés, mert kötve vagy hozzá (Collected and sampled, starving for zero). Nem tudsz kiszabadulni, be vagy zárva, minél jobban próbálkozol, annál jobban ki fogsz akadni rajta hogy nem sikerül (Come see my cage, built in my grain). Egyedül az tartja életben ha megértik őt és együtt éreznek vele (Keeping myself alive through your EMPATHY).


New Abortion:

A csapat nemzeti himnusza, a dalszöveggel utat akarnak mutatni azoknak a rajongóknak akik eltévedtek és nem találják önmagukat. A SlipKnoT mindenkit egyenlőnek tekint aki megérti hogy mit akarnak elérni, Corey pedig mintegy vezető, utat mutat nekünk. Az Everywhere you know, its like they know, their fingerprints are hidden by control sor a médiáról, a politikusokról és az okoskodó emberekről szól, akik megpróbálnak eltéríteni téged a saját gondolataidtól. Ha azonban kiállsz ellenük és észben tartod hogy csakis te, az egyén és nem egy befolyásoló tömeg a fontos akkor nem árthatnak neked (You cant take my soul away from me!). Össze kell tehát fognunk, és egy erőként ki kell állnunk maagunkért és a szabadságunkért.


Metabolic:

A számban Corey azon próbál felülemelkedni hogy nem tökéletes. Mindenre amit csinál és amit elér rányomja a bélyegét hogy nem ismerte az apját, ez pedig a teljesítményét is befolyásolja. Nem tudja elfelejteni, próbálkozik elnyomni az érzéseit, de ha becsukja a szemét mindig ő jut az eszébe, ezt pedig nem tudja sem megszokni, sem kiheverni. Nem ismerte őt, ez pedig még misztikusabbá, lelkizősebbé teszi a dolgot, mivel folyton arra gondol hogy milyen lehetett, hogy nézhetett ki és vajon elégedett lenne-e a fia teljesítményével. Ez teljesen kikészíti lelkileg, az Im always ready to die but you are killing me! sor erre utal.


IOWA:

Az album végére megkapjuk a szokásos nőrablós-gyilkolós számunkat, amihez hasonlót minden SlipKnoT lemezen lehet találni. Ez a szám arról szól hogy egy pasi megöl egy nőt, hogy aztán neki tetszőre, saját képére formálja, mert csak úgy tudja megszerezni magának. Állítólag a felvétel alatt Corey teljesen meztelen volt és több sebből vérzett...

 

 

Vol. 3 (The Subliminal Verses)

Míg az Iowa a csapat erejét, izmát képviseli, a Vol 3. az intelligencia, ész és a dallamosság manifesztációja. Zseniálisan felépített dalok, ötletes dallamok és gyilkos szólók jellemzik a csapat legutóbbi albumát. A felvétel Rick Rubin bírtokán, a Houdini Mansionban zajlott, amiről a pletykák egyöntetűen azt állítják hogy szellemjárta hely. A légkör, a hosszú de aktív pihenés az Iowa után egyértelműen jót tett a csapatnak, zeneileg mindenképpen érettebbek, okosabbak lettek. Vannak rajta akusztikus dalok (Circle, Vermilion Part II, Danger - Keep away), amik kétségtelenül a legvitatottabb pontjai az albumnak, sok új rajongót nyertek, de sokat is vesztettek ezzel a radikális dallamosodással. Természetesen a szokásosan beteg, agresszív oldaluk is megmaradt, az album nagyobb hányadát itt is a zúzós, döngölős, duplabasszusra épített dobcentrikus számok teszik ki, azonban sokkal befogadhatóbb, fogósabb módon mint azt az Iowa és a Slipknot esetében megszokhattuk.

 

 

Prelude 3.0:

Jó kis intro, kevés szöveggel, depressziós mondanivalóval. A lényege nagyjából annyi hogy van valami probléma, egy bűn, amiről mindenki tud, de valamilyen oknál fogva nem lehet megbeszélni. Egy idő után felszinre törnek az elfojtott érzések, de akkor már késő, mindennek vége, úgysem számít. (Now its over...)


The Blister Exists:

Ez a dal arról szól hogy valaki nem képes elviselni hogy egy tömeg részeként, építőelemként kezeljék. Túllép a múltján, eltemeti a jelent (Bury the present and sqeeze out the past), de ugyankkor tudja hogy nem fogják őt különbözőként kezelni, és ez idegesítí (Im just another blank page, push the button, pull the rage). Nem áll meg hogy megtalálja a számítását, mert akkor elveszíti a lendületét (To find the time is to lose the momentum), azzal próbálja elérni a célját hogy a gondokat maga mögé utasítja (Consult all the waste to find the key). Tudja hogy mindenben más mint a többiek (I am all but what am I? Another number that isnt equal to any of you!), de mégis ő irányít, ő igazít (I control but I comply), teljesen biztos a dolgában (Im uneven).


Three Nil:

A kilátástalanságról és a menthetetlenséggel való kűzdelemről szól ez a dal, amit valószínűleg egy külső tényező okoz. Valaki teljesen magára van hagyatva, belefáradt valamibe, depressziós, hiába kiált segítségért (Cry for help - Its depateble). Nem tudja hogy konkrétan ki ő és hova tart éppen (Who am I? Where am I going?), el van tévedve, teljesen ki van szolgáltatva. Ugyanakkor nem fogad el segítséget (Save me? Save this!), mivel ez nem az ő csatája, nem az ő élete hogy ki legyen szolgáltatva másoknak (This is not my war, This is not my life). Tudja hogyha feladná akkor megbocsátanák neki az önfejűségét (All I gotta do is give up and all is forgiven), de idegesítí hogy mindenki ezt csinálja, kussolnak ha valami nagykutya előtt állnak (A million people lined up for miles to see the Great Big Mouth shut up and apologize). Ez ráébreszti arra hogy ki kell állnia saját magáért, nem szabad beállnia a sorba, még akkor sem ha elveszít mindenkit maga körül (Deny my existence, I wont be afraid, I wont be unmade).


Duality:

A cím (Kettősség) utal arra hogy ebben a dalban a kétes érzelmekről van szó. Ha az ember egy életre felelősséget vállal valamiért akkor azzal együtt kell élnie, még akkor is ha később már nem bírja elviselni ennek a dolognak a jelenlétét. Megszabadulni nem tud tőle, mert akkor minden eddigi erőfeszítése hogy túllépjen rajta értelmetlen volt, ugyanakkor belenyugodni sem tud, szenved, még az is jobb lenne ennél ha szánt szándékkal kínozná magát rövid ideig minthogy egy életen át kelljen ezt elviselnie (I push my fingers into my eyes, its the only thing that slowly stops the ache)


Opium Of The People:

Kevesen tudnak egyszerre több dologgal teljes értékűen foglalkozni, ennek a dalnak a szövege is elsősorban nekik szól. Egyszerre mindig érdemes csak egyetlen dologgal foglalkozni (Fill your lungs till it makes you cough) hogy ne kelljen félned azoktól akik a szétszórtságodat próbálják kihasználni. Ha ezt nem sajátítod el akkor előbb utóbb elveszel és nem leszel versenyképes azokkal szemben akik precízebb módon jártasabbak a dolgaikban.


Circle:

Ebben a dalban megtudhatjuk hogy az élet, a világ egy nagy körforgás. Elkezdődik, véget ér, majd újra elkezdődik. Minden amit el akarunk érni azt már elértük korábban, mindannyiunkat utólér előbb-utóbb a végzet, hogy aztán újra kezdődjön az egész. Ha valaki erre rájön valószínűleg nem lesz túl vidám, emiatt a dal a dal hangulata is sötét, depressziós.


Welcome:

A háborúkról, az emberi tömegek felhasználásáról és a politikáról szól ez a dal. A nagyhatalmak az egyéniségeket, a személyiségekkel rendelkező embereket elnyomják, eszközük a demagógia, a népbutítás, az egyéniség semmibe vétele (...You made damn sure I wasnt anything). Ennek ellent kell állni, össze kell fogni azoknak akik erre rájöttek és közös erővel kell kiállni önmagunkért.


Vermilion:

Ennek a dalnak egy különleges, képzeletbeli lány a főszereplője. Valami miatt kitaszítottként él, nem tud kapcsolatot teremteni senkivel, valószínű bűnös lélek (She seems dressed in all the rings of past fatalities). Csak a dal írója képes őt igazinak látni, mivel halálosan szerelmes belé, de nem lehetnek együtt, mert ő a valódi világban él, a lány pedig a képzelet szüleménye. Ennek a felismerése őrületet és idegösszeroppanást eredményez, egyetlen menekvés ha megpróbálja elfeledni a a lányt és nem gondol rá többet (I wont let this build up inside of me), de ennek hatására végül ráébred a keserű valóságra: nincs mód amivel a képzeletbeli barátnőjét valódivá tehetné (She isnt real - I cant make her real).


Pulse Of The Maggots:

Ennek a számnak a szövege olyan mintha a Heretic Anthem és a Surfacing keveréke lenne. A nevéből is látni lehet hogy a rajongóknak írták, mivel sokáig nem hallattak magukról és mindenképpen szerették volna megköszönni a támogatást. A szövegében Corey elmondja hogy újra itt vannak, és tudják hogy még mindig tömegek vannak mögöttük és amíg ez így van addig mindenképpen érdemes lesz harcolni a SlipKnoT névért, mentalitásért, akár az életüket is odaadják érte (If I have to give my life you can have it!). Történtek ugyan olyan dolgok korábban amik miatt úgy tűnt hogy a banda feloszlik, de túlléptek ezen és még erősebbé tette őket (What doesnt kill us only makes us stronger), és nem fogják feladni, amíg van értelme, kűzdeni fognak (Say it again: we wont die).


Before I forget:

Sokan érezzük időnként úgy hogy nincs értelme valamit folytatni, nem vagyunk elég jók hogy elérjük céljainkat. A dalban Corey elmondja hogy mindenkinek meg kell találni magában azt a dolgot vagy érzést ami rátereli a helyes útra. Mindannyian különbözőek vagyunk, nem szabad birka módon követni másokat (I am a world before I am the man), emlékeznünk kell erre mindig, a sértéseket, rossz emlékeket pedig el kell felejteni (I will remember before I forget). Figyelni kell arra is hogy ne a vég, a befejezés motiváljon minket, mert akkor azt folyton csak el akarjuk majd odázni (My end - it justifies my means, all I ever do is delay), hanem magában a folyamatban teljesedjen ki az életművünk.


Vermilion Part II:

Az első részben megtudhattuk milyen átélni ha az ember túlságosan beleéli magát az általa kreált álomvilágba és annak főhősébe, itt pedig részesei lehetünk hogy milyen eredményt szül ha valaki nem tud megkűzdeni ezzel a tudattal. Főhősünk ugyan rájön hogy az általa oly mélyen szeretett hölgy valójában saját agyszüleménye (She seems dressed in all of me), megélte a megaláztatást azáltal hogy nem tudott tőle elvonatkoztatni, ez pedig negatív irányba formálta a lelki világát (All the torment and the pain leaked through and covered me). Mindent megtenne hogy megkaphassa a lányt, de már tudja hogy lehetetlen, és ezért tanácstalan. Nem tudta kiűzni a gondolataiból, még mindig rá vágyik, mégha nem is tudja valódivá tenni. Ezek a gondolatok végül észhez térítik, rájön hogy feleslegesen pusztítja magát mivel nincs választása, nem akar végképp tönkremenni (No, I dont wanna be this), itt már a She isnt real, I cant make her real mondat nem az elkeseredést, a tehetetlenséget hanem a felismerést, a beletörődést jelenti.


The Nameless:

A Vol.3-t sem ússzuk meg nőrabolós/kínzós dal nélkül, jelen esetben ez a szám hozza fel ezt a mindig aktuális témát. Egy férfi túlságosan szerelmes egy nőbe (I never wanted anybody more than I wanted you), olyannyira hogy nem képes elviselni semmilyen ellenkezést vagy kifogást, csak az számít neki hogy szeressék, mindenáron. Nem tűri hogy ellentmondjanak neki, tulajdonképpen magát az érzést, a beteges féltékenységet szereti (The only thing I ever really loved is hate). Ez valójában nem is szerelem, hanem beteges birtoklási vágy, csak magának akarja a lányt (I wont let anybody have you), mivel arra vágyik, hogy istenítsék, rajongjanak érte (Obey me, Believe me, Just trust me, Worship me, Live for me, Be grateful now, Be honest now, Be precious now, Be mine, JUST LOVE ME!). A lány azonban valószínűleg nem szereti eléggé, ezért bezárja, bírtokolja (Stay inside the hole, let me take control), kínozza (Fingers in your skin, let my savage in), csak hogy uralkodhasson rajta.


The Virus Of Life

Corey ebben a dalban az életet vírusként személyisíti meg, mivel nem lehet elkerülni, mindenki fertőzött vele és halállal végződik. Mindenkiben benne van, de mivel hozzánk tartozik, nem vesszük észre a létezését (I stay with you all day, Im trying to stay calm), egészen addig amíg egy váratlan pillanatban meg nem gyötör minket, olyan módon hogy arra vágyunk, bárcsak vége lenne, megszabadulhatnánk tőle. Ez azonban lehetetlen, mert nélküle nem létezünk, kénytelenek vagyunk elviselni a fertőzést, az élet vírusát.


Danger - Keep away:

Ennek a dalnak az az érzés a témája amikor túlságosan biztosak vagyunk egy általunk létrehozott rendszerben, de idővel rájövünk hogy az irányítás kicsúszik a kezünk közül. Ezt mások is látják rajtunk, mégha meg is próbáljuk elrejteni, sőt, egy idő után a saját akaratunk elvesztése hatására ők fognak irányítani minket (That place in my mind is that space that you call mine).

 

 

9.0:Live és az All Hope Is Gone albumról is fogok majd csinálni leírást, addig is köszönöm

türelmeteket!!!

 

 

 

 

 

 

Hírek

  • Clown szerint új Slipknot album:
    2011-11-16 20:02:58

    A Slipknot perkása, Clown, azaz Shawn Crahan többek között arról is beszélt a brit Kerrangnak, hogy már tervezik a következő stúdiólemezt. Még nincs kitűzött időpont, hogy mikor látnának neki a Paul Gray basszer tavalyi halálát követő első stúdióanyag összerakásának, de Clown szerint hangzásában olyasmi lesz, mint az Iowa album.

Szavazás

Szerinted milyen a honlap?
Nem rossz
Jó :-)
Nagyon jó:D
Király! ;-)
Asztali nézet